Saturday, December 21, 2019

有感而发,不吐不快

虽然最近是假期,不需要上班工作

可是心情很down

打开facebook, 全都是爪夷文的新闻

华人骂马来人
马来人骂华人

尤其令我难安的是一直以来我华社时常批评地球王子的极端不开放自我保护主义

现在就因为爪夷文书法而出现一大堆阴谋论。

华社宁愿关注那三页,而华淡小被控告那么离谱的事,竟然率带过。

说穿了,华人也是一样不愿去了解他族文化,融入爪夷文书法的目的就只是马来文的书法

政府冒了触犯马来人的神经的风险,而做出了让步。董教总为和何还紧咬不放?

有人说现在不反。三页变五页就太迟了,温水煮青蛙没听过吗?就算真有所谓的阴谋论,吃一堑,长一智,难道政府还会那么傻让目前的局面再重演?

再反下去,巫伊将更强大,马来西亚还有未来吗?

我看不到多元、包容的马来西亚社会,这次竟是我华人做不到这点。

马来人说从这件事看到华人竟是如此虚伪,要马来人开明,实际上自己的开明定义是马来人要接纳华人文化,而华人不需要接受他人文化。这次我无语我无法反驳什么

另一方面我为自己与身边人不同的见解感到疑惑、矛盾。我是被洗脑了吗?忘记了华教意识的牺牲了吗?

这个华团大会,若是要确保爪夷文书法不会被纳入考试,我是举手举脚赞成的,毕竟中学时期我也不爱写中楷。可是现在是反对到底,丁点接触也不要,这就令我感觉很沙文主义了。

我把所有媒体(华文的、马来文的、英文的)面子书通通unfollow, unlike掉。

我不想看了,尤其是那些火药味十足的comment。

少接触政治与时事,也许我会开心一点,也希望是我在这件事上杞人忧天。

不想再为这件事而纠结,侵蚀我的快乐假期。

以上只是我个人内心的看法,不代表任何组织。

1 comment:

  1. WELCOME TO CONSUMER LOAN FIRM .......... Are you a businessman or a woman? Are you in any financial mess or do you need funds to start your own business? Do you need a loan to start a small-scale pleasant and medium business? Do you have a low credit score and are you finding it difficult to obtain equity loan from local banks and other financial institutes? Our loans are well insured for maximum security is our priority, Our main goal is to help you get the services you deserve, Our program is the fastest way to get what you need in a snap. Reduce your payments to ease the pressure on your monthly expenses. Gain flexibility with which you can use for any purpose - holiday, education, for exclusive purchases We offer a wide range of financial services, which includes: Business Planning, Commercial and Financial Development, Properties and Mortgages, Debt Consolidation Loans , Private Loans, Home Refinancing Loans with low interest rate at 2% per annul for individuals, companies. WE OFFER ALL TYPE OF LOANS, APPLY TODAY FOR AVAILABLE LOANS. Please contact us via email for more information: (consumerloanfirm@gmail.com)

    ReplyDelete